close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צַפּו, אל תצפו

הרב דוד לחיאנייג אלול, תשעד08/09/2014

הציפוי והכיסוי על פשעי האהוב הם צורך שנוצר כתוצאה מציפיות נכזבות מהאהוב. עצה שיכולה אם כן להועיל היא: אל תצפו וכך לא תתאכזבו מאהובכם

תגיות:

ציפוי עוגה בזיגוג לבן או בשוקולד, נועד לכסות על המראה הבצקי ולשוות לעוגה מראה מיוחד ומושך עין - ולהשביח את הטעם. ציפוי קיר באבן ירושלמית, או בטיח ושפריץ, או בתקוני צבע, נועד לכסות על פגמים וסדקים בקיר ולשוות לו מראה יפה.

אותו תפקיד יש לאהבה: "על כל פשעים תכסה אהבה". כשיש פגמים, קלקולים ואפילו פשעים אצל יקירך, באה האהבה ומכסה על הפשעים, באה האהבה ומשווה מראה יפה. האוהב מכסה על פשעיו של האהוב, של מי שמעד ופגם או קלקל, או חטא או פשע. אישה אוהבת מכסה על קלקולי בעלה, בעל אוהב מכסה על מעידותיה של אשתו. אב אוהב ואם אוהבת מכסים על פשעי בתם או בנם.

זה לא שאנחנו מסכימים ומקבלים את החטא או את הקלקול, אנחנו רק מכסים את מי שאנחנו אוהבים, פשוט כי אנחנו אוהבים אותם, פשוט כי היא אשתך, כי הוא בעלך, כי הם הילדים שלכם. האהבה היא בעצם הכוח הגדול ביותר שמאפשר למי שנפל - לקום. "שבע יפול צדיק וקם".

אם הצטערת בגלל אשתך, תכסה על צערך באהבתך אליה. הצער יתכסה באהבה כאילו אינו קיים. אם נעלבת מבעלך, אהבתך אליו תכסה על העלבון, כאילו אינו קיים. אבל מול הציפוי עומדות הציפיות. עצם הציפייה מוריד את הציפוי והכיסוי של האהבה ומותיר את הפגמים גלויים.

בעל המצפה שאשתו תחייך אליו ברגע שהוא נכנס הביתה, והנה הוא נכנס ופניה חתומות ודוק של עצב על פניה – מאפשר לציפייה להכתיב את מהלך העניינים. הציפייה לחיוך מבליטה את היעדרו - ונולדת אכזבה, ובעקבותיה תסכול, ובעקבותיו מרמור ובעקבותיו תלונה או קיטור ובעקבותיהם עלבון. זהו בדיוק המקום לכסות באהבה, כי כיסוי האהבה מסתיר את החיסרון שנוצר מהציפייה ומונע את האכזבה ובעקבותיה את התסכול ובעקבותיו את המרמור ובעקבותיו יימנעו התלונה או הקיטור ובעקבותיו ימנע העלבון. ובזכות האהבה, היעדר החיוך לא ייתפש כפשע.

הציפוי והכיסוי על פשעי האהוב הם צורך שנוצר כתוצאה מציפיות נכזבות מהאהוב. עצה שיכולה אם כן להועיל היא: אל תצפו וכך לא תתאכזבו מאהובכם.

וכך לא יהיה צורך לצפות באהבה את החסרונות, כי הם פשוט לא ייראו. ואז האהבה תופיע לשם אהבה ולא לשם כיסוי על חסרונות, וכך היא תהיה חזקה ועמוקה יותר.

הרב דוד לחיאני הוא מייסד שיטת "פנים חדשות" לזוגיות ולהורות אוהבת.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה